Permata Hati..~

salam kembali buat adik kak rena,

yg dikasihi kerana Allah,Kak rena harap adik sentiasa dalam rahmat dan kasih sayang Allah. Syukur kepadaNya, kerana kita masih diuji dengan ujian2 yang dapat meningkatkan iman kita kepada Al-Khalid. Jangan bersedih sayang, kerana tarbiyah yang sedang hadapi adalah direct daripada Allah. Dia Maha Mengetahui, adik dapat lalui tarbiyah dengan tabah. Dia takkan zalimi kekasihNya, dan Dia Maha Kuasa untuk memberi sesuatu. Bersyukur kepada Allah, kerana dengan ujian kita dapat mendekatkan diri kepada Allah. Tanpa tarbiyah, mungkin kita leka dan alpa dengan nikmat duniawi.

Kak rena faham apa yg adik sedang hadapi sekarang ni. Kak rena pun dulu menghadapi situasi yang sama. percayalah, bukan adik sorang yang merasakan ujian ini..semua orang menghadapinya. yang membezakan kita ialah, bagaimana kita menghadapi ujian ini. U win or Lose. jarak yang memisahkan kita..menjadikan ukhwah ini bertambah manis sayang. Jauh di hati, tapi sebenarnya sentiasa dekat di hati. berjauhan dengan sahabat2 adalah ujian. jangan dikesal ujian ini, pasti ada hikmah di sebaliknya. jadikan ujian ini satu kekuatan, bukan kelemahan. ini lah masa untuk adik mencari kenalan baru, mengenal dunia dengan lebih luas. same thing happen to me, I dun have close friend at my woking space. All my colleagues are chinese and not really support me to be closer to Allah. But, I know I cannot lose in this mehnah..cannot give up. I must be patience and preservance!!. Need the strength from myself. Kalau dulu kak rena banyak bergantung pd sahabat2 untuk support, tapi ujian kali ni kak rena kena kuatkan diri untuk tak hanyut. tanpa sahabat insyaAllah kak rena pun boleh tarbiyahkan diri. I know u can do it! just face the situation with a smile. Pray to Allah to guide you. sekrang ni adalah masa untuk adik benar2 merasakan Allah sahaja tempat bergantung..bukan manusia.

kurang pengisian, tu kena cari. takde kawan..kena cari kawan yang boleh support. tak jumpe, adik kena bantu kawan adik yang ada untuk kuatkan mereka dan masa yang sama adik kena kuatkan diri. kita tak pernah kurang tarbiyah dik, tarbiyah kita sentiasa hadapi setiap hari. makan tarbiyah, belajar tarbiyah, naik bas pun tarbiyah. mcm mana dikatakan tarbiyah? sebelum ni adik hanya ditarbiyahkan secara teori, bukan praktikal. sekarnag ni adalah tarbiyah praktikal untuk adik. inilah dunia sebenar dik. kak rena recommend adik cari buku La Tahzan, buku tu banyak bg input mcm mana nak hadapi dunia sebenar ni. kat sana sure banyak buku terjemahan La Tahzan @ Jangan Bersedih.

bile adik balik msia? kak rena nak jumpe adik akak. nanti kalau balik msia..bgtau kak rena ye. kita sembang panjang2. pape pun, kak rena doakan adik sentiasa tabah dalam harungi kehidupan. at but not least, renungi petikan daripada buku La Tahzan.

AMBILLAH HIKMAH DARI SETIAP KEJADIAN -” Begitulah; ketika tertimpa suatu musibah,anda harus melihat dari sudut yg plg terang darinya; ketika seorang memberi anda segelas air limau,anda perlu menambah seseondok gula ke dalamnya;ketika mendapat hadiah seeokor ular,ambil saja kulitnya yg mahal dan ketika disengat kalajengking, ketahuilah bahawa sengatan itu sebenarnya memberikan kekebalan pd tubuh anda dari bahaya bisa ular.Begitulah, sebaiknya anda SELALU MELIHAT DARI SUDUT LAIN DARI KESEDIHAN ITU!”

salam sayang daripada kak rena
wassalam

i love u , u love me, we are happy family, we love Allah and we love Rasulullah ..we are come from one ummah…~

tangan bergenggam tangan, saksikan kami teguh dalam barisan…

moga Allah beri kekuatan… ameen, insyaAllah..~

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s