Assalamua’laykum…

Banyak sebenarnya perkara yang terjadi di sekeliling saya yang mampu membuatkan saya tersenyum namun seringkali saya yang gagal mengerti…

The decision that i have to make is a tough decision..yet it is difficult as always..but Alhamdulillah i didn’t end up with questioning too much..Alhamdulillah…

Seringkali setiap benda yang terjadi di sekeliling saya ingin saya hadapinya dengan ketenangan yang abadi di hati saya..saya ingin tenang dan sabar serta redha dengan setiap ketentuan..kerana saya yakin Allah tidak akan membebankan saya dengan apa yang saya tidak mampu hadapi…

Cuma soalnya..antara saya yang berusaha atau tidak..mencari atau lari..Subhanallah..

Kerana ku percaya dan yakin dengan apa digenggamMu Ya Allah…akan ku teruskan langkah kaki ini mengharungi segalanya, dengan setiap hembusan nafasku mencari keredhaanMu…

InsyaAllah..bi Iznillah…

berdoa

Oh Allah,

Ampunilah daku,

Yang pantas meminta,

Namun alah mengabdi sebagai hamba.

Posted in Uncategorized

One thought on “Assalamua’laykum…

  1. Assalamualaikum wahai anak,

    Sebenarnya Pak Cik nak minta izin untuk menggunakan tulisan anak yang bermutu untuk disebarkan untuk kerja-kerja da’wah. Harap tidak keberatan. Pak Cik doakan semoga anak akan berjaya menemuiNya dalam keadaan redha-diredhai.

    Wassalam

Leave a Reply

